Vivix®


Revolusi Terbaru dari Shaklee
Vivix® Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. 

Bakal dipatenkan tidak lama lagi.  Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif untuk Shaklee.

KANDUNGAN VIVIX YANG SANGAT AWESOME: 

Vivix adalah gabungan anggur yang mengandungi Resveratrol paling berkesan, semulajadi dan ultra tulen untuk melawan penuaan sel. Rumusan istimewa Vivix yang menggunakan ekstrak anggur uscadine, Purple Carrot, Polygonum Cuspidatum dan Elderberry adalah semulajadi dengan tiada pewarna tambahan, perisa tiruan bahkan tidak mengandungi pemanis dan juga pengawet .

Anggur Muscadine – Anggur Muscadine berasal dari tenggara Amerika Syarikat. Pelbagai jenis warna pada anggur Muscadine boleh dilihat iaitu warna dari gangsa ungu gelap kepada hitam apabila masak. Anggur Muscadine (rotundifolia Vitis) adalah anggur liar terbaik serta satu-satunya anggur yang mempunyai 20 pasangan kromosom yang lebih berbanding sumber lain yang memberikan faedah kesihatan yang banyak kepada manusia. Ekstrak Anggur Muscadine memberikan sistem imun yang lebih tinggi kepada tubuh, dan mempunyai sifat anti-oksidan yang lebih kukuh. Saiz anggur muscadine yang sebesar bola golf dan corak pertumbuhannya yang unik serta penyerapan cahaya matahari yang banyak membolehkan Anggur muscadine mengandungi Polifenol dan Resveratrol yang tinggi yang memberikan faedah kesihatan kepada manusia

Purple Carrot – Sumber terbaik vitamin A dan mengandungi Phytokimia termasuk Carotenoids, Phenolics, Polyacetylenes, Isocoumarins dan Sesquiterpenes, Antyhocyanins dan Antioksidan yang mustajab. Kebaikannya dapat mengurangkan diabetes, mempamerkan kesan pada saluran darah, Platelet, Lipoprotin yang dapat mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

Elderberry (Sambucus Niqra) – Mengandungi flavonoids (anti-oksidan), vitamin A, vitamin B dan Vitamin C serta nutrien-nutrien seperti Asid, Asid Amino, Carotenoid, Tannin dan juga Rutin. Manfaat Elderberry adalah keberkesanannya mengubati flu terutamanya Influenza B, mengukuhkan sistem imun tubuh untuk melawan jangkitan virus dan bakteria, memberi kesan anti-radang yang dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selesema atau influenza. Ekstrak Elderberry juga berkesan terhadap selesema, jangkitan yeast, asthma, batuk, sesak hidung dan dada serta diabetes. Ia juga dapat merendahkan tahap kolestrol dan juga penghalang oksidasi kolestrol LDL yang dapat memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan sakit jantung. Selain itu, manfaatnya adalah dapat mengurangkan stress, dan memperbaiki penglihatan dan penghadaman.

Polygonum Cuspidatum – Merupakan tumbuhan perenial yang besar, berasal dari Asia. Juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Polygonum Cuspidatum adalah sumber komersil Resveratrol semulajadi. Polygonum Cuspidatum mempunyai manfaat kesihatan seperti sebagai supplement anti-penuaan serta banyak digunakan dalam perubatan tradisional cina. Antara lain manfaat Polygonum Cuspidatum ini adalah merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan.

Berapa Banyak Resveratrol Dalam Setiap Hidangan Vivix?

Vivix menyediakan 100 mg resveratrol dalam setiap hidangan (Satu sudu teh) yangmengadungi 98% ekstrak resveratrol semulajadi. Vivix tidak mengandungi Resveratrol sahaja, tetapi dalam kombinasi HANYA dari anggur dengan kromosom tambahan.

Antara media-media yang merakamkan kenyataan pakar-pakar mengenai resveratrol:
60 Minutes – “Now, scientists across the country have identified a substance in red wine called resveratrol that they believe might do more than just protect the heart, but could in very high concentrations significantly extend life by preventing a number of age related illnesses…”
Fortune – “Resveratrol is the ingredient in red wine that made headlines in November when scientists demonstrated that it kept overfed mice from gaining weight, turned them into the equivalent of Olympic marathoners, and seemed to slow down their aging process. Few medical discoveries have generated so much instant buzz…”
WebMD – “Resveratrol may prolong life and fight age-related diseases. Resveratrol is one of a group of antioxidant compounds called polyphenols found in red wine that has been reported to have anti-inflammatory as well as anticancer properties. Resveratrol may counter type 2 diabetes and
insulin resistance, a new study shows…”
CNN – “This research, funded in part by the National Institute on Aging, was published in the journals Nature and Cell in November. Dr. Brent Bauer, Director of Internal Medicine’s Complimentary and Integrative Medicine Program at Mayo Clinic says, ‘This may be the best thing since sliced bread for human beings, but we just don’t know yet…’ ”

No comments:

Post a Comment