OmegaGuard™


KANDUNGAN:90 KAPSUL

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA, dan EPA.

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik  (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.


DHA dan EPA pula tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. jadi, sumber DHA dan EPA diperolehi daripada pemakanan kita. Yang mudahnya DHA dan EPA ini tersedia di dalam Omega Gurad Shaklee ini.



Omega3 asid lemak untuk pelbagai fungsi badan yang normal, seperti mengawal pembekuan darah dan membran membangunkan sel membran di dalam otak. Asid lemak Omega-3 juga dikaitkan dengan banyak faedah kesihatan, termasuk perlindungan terhadap penyakit jantung dan strok. Kajian baru mengenal pasti potensi manfaat untuk pelbagai keadaan termasuk kanser, penyakit radang usus dan penyakit autoimun yang lain seperti lupus dan artritis reumatoid. 


MINYAK IKAN / OMEGA3 SHAKLEE ADALAH TERBAIK KERANA... 

  • Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)
  • Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.
  • Omega 3  dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.
  • Minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.
  • 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.
  • Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal  berteknologi terkini
  • Kaedah ultratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrask omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.

MANFAAT OMEGA3 (yang tentunya terdapat dalam Omega Guard Shaklee)

  • Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
  • Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
  • Mencegah salur darah dari tersumbat
  • Omega 3 dapat mengelakkan strok
  • Mengekalkan tekanan normal darah
  • Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
  • Mengurangkan sakit kepala
  • Merendahkan kolestrol
  • Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
  • Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
  • Mengawal masalah obesiti
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan  otak janin
  • Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
  • Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
  • Membantu menyihatkan paru-paru
  • Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
  • Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus)
  • Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
  • Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
  • Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
  • Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
  • Memelihara fungsi-fungsi sendi
  • Mencegah penyakit gout


TAHUKAH ANDA? OMEGA 3...



Omega 3 dan Kesihatan kardiovaskular dan Jantung. 

Kajian telah mendapati bahawa orang yang makan ikan lemak dua kali seminggu mempunyai kadar penyakit jantung lebih rendah. Satu kajian mendapati bahawa minyak ikan - dalam makanan atau makanan tambahan - mengurangkan risiko kematian akibat penyakit jantung sebanyak 32%. Orang yang mempunyai penyakit jantung, disarankan untuk mendapatkan kira-kira 1 gram Omega-3 dari minyak ikan setiap hari atau mempertimbangkan EPA DHA sebagai suplemen.
 

Kesihatan jantung. "Omega-3 yang mempunyai manfaat yang sangat besar dari sudut pandang kardiovaskular," kata M. Erminia Guarneri, MD, Pengarah Perubatan dari Pusat Scripps Integratif Perubatan dan kardiologi. Omega 3 tidak hanya membantu mencegah masalah pada orang yang sihat, mereka juga mengurangkan risiko komplikasi dan kematian pada orang yang sudah mempunyai penyakit jantung. Omega-3 dapat membantu menjaga irama/degupan jantung yang stabil. Satu kajian mendapati bahawa orang-orang yang sudah mengalami serangan jantung dan mengambil minyak ikan mengalami penurunan 45% risiko kematian berkaitan jantung. Ikan dan minyak ikan juga seolah-olah memperlahankan arteriosklerosis dan menurunkan risiko stroke. 


Omega 3 dan Kanser.

Setakat ini, bukti yang tidak begitu kuat. Tetapi beberapa kajian telah mengambil perhatian bahawa orang-orang yang mengambil dalam jumlah yang lebih tinggi omega-3 yang seolah-olah merendahkan tahap pada kanser tertentu. Ini termasuk kanser payudara, prostat, kolon, ovari, kerongkong, dan lain-lain. Apakah Omega-3 yang benar-benar bertanggungjawab? Tidak mungkin untuk dikatakan. Tetapi bukti-bukti yang menjanjikan dan lebih banyak kajian perlu dilakukan.

Omega 3 dan Kemurungan dan lain-lain keadaan kejiwaan

Ada beberapa bukti yang cukup baik bahawa Omega-3 yang boleh memainkan peranan dalam kimia otak dan beberapa kajian telah menemui beberapa manfaat. Beberapa kajian telah mendapati bahawa mereka yang mengalami kemurungan mempunyai kadar omega-3 asid lemak yang lebih rendah.

“We have studies showing that countries that have healthier diets -- with more vegetables and fish -- tend to have a lower incidence of depression than western countries,” says Ronald Glick, MD, medical director of the Center for Integrative Medicine at the University of Pittsburgh Medical Center.

"Kami mempunyai kajian menunjukkan bahawa negara-negara yang mempunyai amalan pemakanan yang sihat - dengan lebih banyak sayur-sayuran dan ikan - cenderung mempunyai insiden
kemurungan yang lebih rendah daripada negara-negara barat," kata Ronald Glick, MD, Pengarah Perubatan dari Pusat Integratif Perubatan di Universiti di Pusat Perubatan Pittsburgh.

Sekurang-kurangnya beberapa kajian telah mendapati bahawa menambah omega-3 tambahan yang bermanfaat bagi mereka yang mengalami kemurungan. Sebagai contoh, minyak ikan tampaknya meningkatkan keberkesanan beberapa antidepresan. Terdapat juga beberapa bukti awal bahawa omega-3 dapat membantu dengan skizofrenia dan kemurungan gejala gangguan bipolar. Ada beberapa bukti yang bercanggah bahawa omega-3 dapat membantu dengan syarat-syarat lain - dari keadaan kulit, haid yang menyakitkan sehingga ke penyakit Crohn. 

Omega 3 dan Rheumatoid Arthritis

Beberapa kajian telah mendapati bahawa minyak ikan dapat mengurangkan gejala-gejala artritis reumatoid, seperti kekakuan pagi dan kesakitan. Dos yang tinggi iaitu 3 hingga 4 gram, mungkin diperlukan. Namun pengambilan dos yang tinggi perlu mendapat pengawasan dan nasihat daripada doktor.  
Omega 3 dan Osteoporosis

Kajian telah mendapati bahawa orang yang makan lemak ikan pada tahap yang lebih tinggi, rata-rata mempunyai kepadatan tulang yang lebih besar di pinggul. Satu kajian mendapati bahawa minyak ikan dengan kombinasi dengan kalsium dan minyak primrose dapat meningkatkan kepadatan tulang pada orang yang lebih tua dengan osteoporosis.

 
Omega dan ingatan, Demensia dan penyakit Alzheimer. 

Beberapa kajian mendapati bahawa diet yang tinggi dalam lemak ikan boleh membantu mencegah kehilangan ingatan dan mengurangkan risiko demensia pada orang tua. Kajian terbaru juga dinilai sama ada suplemen omega-3 DHA boleh memperlahankan penurunan pada pesakit yang menanggung demensia Alzheimer atau dalam usia yang berkaitan gangguan memori. Satu kajian baru-baru ini menunjukkan bahawa DHA boleh menjadi makanan tambahan bermanfaat dan mungkin mempunyai kesan positif ke atas kehilangan ingatan secara beransur-ansur yang berkaitan dengan penuaan.

Omega 3 dan Perkembangan kognitif

Beberapa kajian menunjukkan bahawa bayi yang diberi formula yang diperkaya dengan omega-3 asid lemak DHA menunjukkan peningkatan dalam koordinasi tangan-mata, span perhatian, kemahiran sosial, dan skor ujian kecerdasan. Kajian telah menunjukkan bahawa kanak-kanak yang dilahirkan oleh ibu-ibu yang mengambil suplemen omega-3 (DHA dan EPA) semasa mengandung dan semasa bulan pertama penyusuan menjaringkan lebih tinggi pada ujian kognitif di usia 4 tahun berbanding kanak-kanak yang ibunya tidak mengambil suplemen DHA dan EPA.

Omega 3 dan Risiko asma.

Omega-3 boleh mengurangkan keradangan di dalam saluran pernafasan, yang boleh memberi manfaat kepada orang-orang dengan asma. Satu kajian kecil dari 29 kanak-kanak dengan asma mendapati bahawa mereka yang mengambil minyak ikan selama 10 bulan lebih sedikit mempunyai gejala daripada mereka yang tidak.

Omega 3 dan ADHD (Hyperactive dan kurang daya tumpuan)

Kanak-kanak dengan ADHD boleh mempunyai tahap omega-3 yang rendah di dalam badan mereka dari biasa, dan beberapa kajian kecil telah melihat makanan tambahan minyak ikan sebagai rawatan. Mereka mendapati bahawa makanan tambahan dapat meningkatkan tingkah laku, mengurangkan hiperaktif, dan meningkatkan perhatian pada anak-anak bawah 12 tahun.
 

Omega 3 dan Kemurungan. 

Minyak ikan ini sering digunakan sebagai rawatan untuk kemurungan di kalangan orang dewasa; terdapat beberapa kajian pada anak-anak juga. Satu kajian kecil 2006 minyak ikan dalam tertekan 6 hingga 12 tahun kanak-kanak berusia mendapati ia membantu gejala mereka dengan ketara.
 
Omega 3 dan Pertumbuhan.

Ada beberapa bukti bahawa apabila omega-3 ditambah kepada formula, ia menggalakkan pertumbuhan dan perkembangan otak pada bayi pramatang.

Omega dan Persalinan prematur.
Satu kajian 2003 mendapati bahawa wanita yang memakan telur yang diperkaya dengan omega-3 adalah kurang berkemungkinan untuk pergi ke buruh pramatang daripada wanita yang memakan telur standard.

Omega 3, DHA dan Penyusuan bayi

Banyak formula bayi kini ditambah dengan DHA. Susu badan seorang ibu adalah sumber yang ideal omega. Walaupun ia dipengaruhi oleh berapa banyak omega-3 yang diambil dalam pemakanannya. Oleh itu, susu ibu akan lebih berkhasiat dengan DHA dan Omega dengan mendapatkan dari sumber yang mengandungi Omega 3 dan DHA.
 
Omega dan Diabetes.  

Satu kajian kecil melihat kanak-kanak yang berisiko tinggi menghidap diabetes jenis 2. Para penyelidik mendapati bahawa mereka yang makan yang tinggi omega-3 makanan yang kurang berkemungkinan untuk mendapat penyakit itu.

KELEBIHAN OMEGA GUARD KEPADA MASALAH BERKAITAN OTAK

  • Mencegah insomnia
  • Mengurangkan tekanan emosi
  • Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
  • Membantu memperbaiki masalah autism
  • Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
  • Mengurangkan masalah schizophrenia
  • Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak


MINYAK IKAN MEMBANTU TURUNKAN BERAT BADAN
- Kandungan asid lemak omega 3 dalam ikan dapat meningkatkan aliran darah ke otot semasa bersenam. Ia turut membantu merangsang enzim yang berperanan dalam penyingkiran lemak agar lemak dapat dimanfaatkan untuk tenaga. Supplement minyak ikan omega 3 + Senaman = penurunan berat badan sempurna.

MINYAK IKAN MEMBANTU KESAN POSITIF KEPADA BAYI 
- EPA dan DHA dalam diet wanita hamil dapat memberikan kesan positif terhadap perkembangan kognitif dan visual bayi. Selain itu, pengambilan semasa hamil ini dapat mengurangkan risiko alahan pada bayi.


DAPATKAN OMEGA DARIPADA SAYA (SHIKIN), PENGEDAR SHAKLEE MELAKA DAN SELURUH MALAYSIA. UNTUK MAKLUMBALAS LEBIH PANTAS, SILA CALL, SMS, WHATSAPP ATAU TELEGRAM... 011-1978 9996
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


No comments:

Post a Comment