VITAMIN CINTA SHAKLEE



Kali ini saya ingin berkongsi mengenai vitamin cinta. Apa tu vitamin cinta? Hehehe, entry ini bagi yang da kawin je ye. Dalam melayari perkahwinan, hubungan seks adalah penting... sesiapa pun tak boleh menidakkan statement saya tadikan? Tak kira berapa tahun pun usia perkahwinan kita, jom sama-sama kita jaga hubungan 'batin' ni. Di Shaklee, kami ada vitamin yang dapat membantu dalam hubungan yang suami isteri ni, Vita-E Complex dan Alfalfa Complex. Jom tengok fungsi vitamin-vitamin tu dalam hubungan suami isteri;

Fungsi Vitamin E dalam Set intim:
Merangsang LIBIDO iaitu keinginan seks, kerana ia meningkatkan paras testosteron dalam badan. Kekurangan testosteron menyebabkan nafsu semakin menurun dan stamina semakin berkurangan.
Merupakan antioksidan yang dapat menghalang radikal bebas dalam tubuh badan daripada merosakkan sperma dan ovum. Oleh itu, pengambilan Vitamin E yang mencukupi adalah penting bagi menjaga kualiti sperma yang dihasilkan. Ini dapat mengelakkan risiko dapat anak yang tak sempurna.
Memperbaiki kuantiti, kualiti dan memperkuat sperma lelaki supaya dapat bertemu dengan ovum
Vitamin E Shaklee disertai dengan Selenium. Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa Selenium. Pengambilan Vitamin E haruslah lengkap dengan Selenium untuk mendapatkan kesan pengambilan yang optimum. Tanpa Selenium, ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka masa panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

Khasiat Alfalfa bagi hubungan intim suami isteri :
Mengandungi phytoestrogens yang menyebabkan ia mempunyai khasiat seperti kacip fatimah untuk merapatkan bahagian intim wanita.
Membantu meningkatkan libido.
Meningkatkan keinginan untuk bersama.
Membantu mengurangkan masalah keputihan.

No comments:

Post a Comment